YEŞİLÇAM – DEVLET TİYATROLARI ANKARA 🎭

YEŞİLÇAM… Yazan Uğur SAATÇİ… Yöneten Barış ERDENK… 08.10.2014 tarihli ANKARA DEVLET TİYATROLARI YEŞİLÇAM - AFİŞgösterimden…

Özet bir yorumla: Oyuncularıyla çok güzel, fakat metin ve sahnelemeyle başarısız bir temsil. Hayvan Çiftliği’ndeki müthiş yönetiminden sonra Barış ERDENK adına talihsiz bir tecrübe bence.

Kısaca konusunu aktarmaya çalışayım: Sevdiği sinema aktrisine ulaşabilmek adına arkadaşının babaannesinin altınlarıyla film çekmeye kalkışan Arif (Özgür ÖZTÜRK) 1950’lerin sonunda, Yeşilçam’da umut dolu bir maceraya atılır. Eldeki para kısıtlı olunca ulaşılabilin Yeşilçam karakterleri de ona göre olur. Yetmez… bir de bunlara askeri darbe eklenince… başlarda pek başarılı görünmese bile en azından öyküsü olan metin darbe dönemi sinema eleştirisini kötü biçimde ele alınca hem genel bütünlük olarak hem de mizah anlayışıyla enikonu kopmaya başlıyor. Sevdiği oyucuya ulaşma çabası başlı başına bir konu oluşturabilecekken, oyunun yarısından sonra Yeşilçam’ın darbe ile sınavı noktasına geliyor oyun ve başladığı noktayla alâkası kalmıyor. Sanki iki farklı oyun tek perdeye yamanmış gibi bir hava. Gereksiz yere uzayan anlamsız şakalarla bezeli uzun ve sıkıcı bir metin. Bu senenin bir diğer yeni oyunu Kuaförde Bir Gün’den bir tık ileri ve bu tıkı sağlayan kesinlikle ve sadece oyuncular. Daha önce çok başarılı işler çıkarmış oyuncuların -hoş bir benzetme olmasa da- harcandıklarına tam bu noktada biraz değinebilirim…

ANKARA DEVLET TİYATROLARI YEŞİLÇAM - Gülin ERSOY - Özgür ÖZTÜRKKoca bir parantez… Oyuncu seçimleri nasıl gerçekleştiriliyor bilmiyorum; ama sanırım atama yoluyla görev alınıyor. Bir oyuncu bir role seçildiğinde çok esaslı bir mazereti yoksa oynamak zorunda galiba.

Misal, bu oyunda Arif rolünde izlediğimiz Özgür ÖZTÜRK Hayvan Çiftliği’nde Napoleon rolüyle oldukça başarılıydı. Ve aynı oyunda Deniz KEYF de başarılıydı. Keza Lâlifer rolüyle gözden düşmeye başlamış aktrisi canlandıran Gülin ERSOY Hayvan Çiftliği’nde Molie’yi canlandırmış, yanılmıyorsam iki sene önce sahnelenen Sırça Kümes’teki rolüyle Baykal Saran Yılın Tiyatro Sanatçısı Ödülü’nü kazanmıştı. Çok açık hatırlıyorum, Sırça Kümes’te Gülin ERSOY’u alkışlamak için ayağa kalkanlardan birçokları başarılı oyunculuğu karşısında büyülenmiş, Gülin hanımın selâmda devam eden gözyaşlarıyla gözyaşlarını tutamamışlardı. Ziya’yı canlandıran Şivan BİNİCİ’yi Angelo SAVELLİ’nin müthiş eseri Figaro’da başrolde seyretmiştik. Şimdi çok kötüler diye bir yorum yapmıyorum; çünkü yine çok iyiler; ancak metin ve anlatım kötü.ANKARA DEVLET TİYATROLARI YEŞİLÇAM - Şivan BİNİCİ - Onur KAYABAŞI - Özlem GÜNDOĞDU - Özgür ÖZTÜRK

Peki, ama ne oldu da öyle güzel, nitelikli rollerden böyle kötü, içeriksiz rollere geçtiler?.. Kapa parantez.

Oyunumuza geri dönecek olursak, hoş güftelerle oyundan daha başarılı bir anlatım sağlayan müzikler seyirciyi coşturmakta epey başarılı. Müziklere kapılıp gitmeyin, sözleri ıskalamayın sakın; oyunun teması güftelerde saklı kalmış sanki. Bizi doğrudan Yeşilçam’a çeken bildik film müzikleri oyunun müziğiyle başarılı biçimde harmanlanmış.

Yukarıda bazı oyunculardan bahsettik, ek olarak Pakize rolünde Özlem GÜNDOĞDU çok başarılı, çok rahat, olduğu gibi. Melek rolündeki Deniz KEYF’in sesinin güzelliği söylediği şarkıyla pekişmiş oluyor. Vasilis rolünde Ulaş ERSOY daha önce başka bir şehirde görevliydi sanırım, kendisini bir turneden başarısıyla hatırlayacağım; ama bir türlü çıkaramadım. Özellikle güldürüye çok çok yatkın bir oyunu var, tek başına bomboş sahneye çıksa yine güldürür. Bekçi rolünde Muzaffer SAYGI’ya, Komutan yeşilçam -5rolünde Ufuk ŞENER’e ve emeği geçen tüm çalışanlara teşekkürler.

Tüm eleştirilerime rağmen salonda çokça eğlenen insanları ve tiyatronun taraftar kazandığını görmek beni mutlu ediyor. Demek ki neymiş, her oyunun kendince bir görevi olabiliyormuş. Tıpkı bizim de sanata karşı görevlerimiz olduğu gibi. Unutmayın: TİYATRO BİR GÖREVDİR.


Uyarı: Temsil fotoğrafları henüz DT sitesinde yayımlanmadığı için fotoğrafları temsil kitapçığından tarayarak aktardım.

Bir Cevap Yazın