ADALET OYUNU – TÜRK SİNEMASI (2011)

Adalet Oyunu… Yönetmen Ali ÖZUYUR & Mahur ÖZMEN… Yapım yılıAdalet-Oyunu-5 konusunda tereddütlerim var; ama anladığım kadarıyla 2009’da tamamlanmış veya çekimleri bitmiş, 2011’de gösterime girmiş bir film.

Konusu ilginç. Emekli Ağır Ceza Hâkimi Sezgin’in (Erol KESKİN) kızı cinayete kurban gider. Kocasıyla sorunları olan, şiddet gören kız boşanmak istemiştir; ancak tiyatro oyuncusu olan kocası İlker (Mustafa UĞURLU) boşanmaya yanaşmamıştır. Cinayet neticesinde doğal şüpheli olarak İlker yargılamıştır, dava beraatla sonuçlanmıştır. Sezgin durumu içine sindiremez; adalete, kanunlara olan inancı sarsılmıştır. Kıyı kasabasına yerleşmiştir ve adaleti kendi sağlamaktadır. Sezgin eski sanıklarından birinden yardım alarak evin bodrum katına, gizli geçitle inilen bir hapishane inşa ettirmiştir. İlker’i tuzağa düşürmüş, sarhoşken yakalayıp hapsetmiştir. Biz seyirciler bundan Adalet-Oyunu-2sonrasına tanık oluruz. Sık sık Sezgin’i ziyarete gelen emekli hâkim arkadaşları işin içinde bir iş olduğunu anlarlar ve biraz zorlayarak yasadışı tutulan mahkûm İlker’i öğrenirler. Yılların arkadaşlığı bir hâkimi polise ihbarla bitemeyeceğinden birlikte bir yargılama gerçekleştirmeye karar verirler. Yetmezmiş gibi İlker’in âdil savunma hakkını sağlamak adına alanında tecrübeli bir avukat (Tolga EVREN) bulurlar. Ve dava başlar…

Senaryo Mahir ÖZMEN’e ait. Konu çok başarılı düşünülmüş.Adalet-Oyunu- Erol KESKİN Kanun, adalet, ceza, sanık, hüküm gibi hukuk konularında insanın aklını kurcalayan soru işaretleriyle seyirciyi zaman zaman çıkmaza düşüren bir senaryo. Başlardaki gevşek akış film ilerledikçe biraz kemikleşiyor. Bu uyumsuzluk giriş diyaloglarının daha sağlam metinlerden oluşmasıyla aşılabilirdi; ancak görülüyor ki ana temaya ilk adım atılana kadar diyaloglar üstünde pek durulmamış. Üstünde biraz daha çalışarak muhteşem bir tiyatro eseri çıkarılabilir bu senaryodan.

Adalet-Oyunu-Mustafa UĞURLU, Tolga EVRENMustafa UĞURLU yine boş geçmiyor. UĞURLU ve avukatı canlandıran Tolga EVREN harika oyunculuklarıyla sizi fazlasıyla memnun edecekler. Oyuncuların tamamı tiyatro kökenli, başarılı bir kadro. Emektar tiyatrocularda zaman zaman tiyatrodan sonra sinema oyunculuğuna geçişte bocalama gözlendiğini kabul edelim. Filmdeki en önemli sıkıntı ise klasik bir Türk Sineması sorunu: Ses.

Başarılı bir film. Keyifle izlenir.


Bir Cevap Yazın